ما چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم؟

05138227016 ـ 09153165763

انواع چشمی درب اتوماتیک

انواع سنسور درب اتوماتیک

لازم است بدانید سنسوری که برای درب اتواتیک شیشه ای در بالای درب قرار می گیرد در ایران با نام چشمی درب اتوماتیک هم نشناخته می شود که مهمترین بخش از این اختراع مفید است؛ حتما می دانید درب های شیشه ای اتوماتیک به چه جهت به درب اتوماتیک شناخته می‌شوند. به عنوان مثال زمانی که شما در فروشگاه یا فرودگاه ها در حال ورود یا خروج هستید احتمالا با دست پر از وسایل چمدان و… خواهید بود. مصلما شما نمی‌توانید به راحتی در را باز کنید.

اینجاست که سنسور کار شما را راحت می‌کند سنسور درب اتوماتیک حساس به امواج یا حرکت و یا دارای مادون قرمز است که اشیای پیرامون خود را با توجه به برد تشخیص می دهد که بالا یا اطراف درب قرار می گیرد و قبل از اینکه شما به درب برسید با فرمان دادن به کنترل باکس اپراتور درب اتوماتیک، زمان نزدیک شدن شما، در باز خواهد شد. چه اتفاقی افتاد؟ آیا چیزی فراطبیعی است؟ اصلا این علم و فناوری محض است.

بنابراین حسگرها یا چشمی بخش کلیدی فناوری پیشرفته درب اتوماتیک هستند. حسگرها دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که از نام آنها پیداست، آن ها هر اشیایی که در محدوده شان وارد می شود را حس می‌کنند.

انواع چشمی درب اتوماتیک از لحاظ ساختار

  • سنسور دارای مادون قرمز
  • سنسور مایکروویو
  • چشمی فتوسلی

سنسور مایکروویو

این دستگاه دارای آنتن های فرستنده و امواج و آنتن های گیرنده می‌باشد. آنتن های فرستنده امواجی را با طول موج 24 هزار مگاهرتز، در محیط ارسال می‌کند که بازخورد آن نسبت به اشیا توسط آنتن های گیرنده برسی می‌شود.

سنسور مادون قرمز

این سنسور به سنسور نوری هم شناخته می شود که با پخش نور مارابنفش که توسط انسان مشاهده نمی شود در محیط مشخص به حس گر یا گیرنده دارای واکنش خواهد شد در این حالت مدار فرمان دستور مربوطه را می‌پذیرد و در باز می‌شود.

انواع چشمی درب اتوماتیک از لحاظ فتوسل

منظور از فتوسل بردو قدرت محیطی سنسور می‌باشد که در درب اتوماتیک با توجه به ارتفاع و نیاز نصب می شود. انواع ان شامل موارد زیر می‌شود.

فتوسل معمولی

این فتوسل با برد حد اکثر 3 متر مناسب درب های اتوماتیک بانک ها، درب فروشگاه ها و سوپری ها می باشد که می‌تواند به کنترل عابرین کمک کند و از ورود و خروج هوای مناسب جلو گیری کند.

فتوسل آینه ای

این نوع فتوسل در دو طرف درب قرار می‌گیرد و عملکرد آینه ای دارد به طور یکه می توان به صورت دستی هم آن را کنترل کرد.

فتوسل وایرلس (بی سیم)

همانطور که از نام آن مشخص است بدون اتصال سیم، به مدار فرمان موجود در اپراتور درب اتوماتیک فرمان می دهد. امکان کار این چشمی در فضای باز و زمان رعد برق کمتر از فتوسل های سیمی است. اما برای محیط های مسقف مناسب می‌باشد.

فتوسل با برد بالا

این فتوسل ها برد های بالا تر از 20 متر را دارند که می‌توانند برای درب های گاراژها یا پارکینگ های هواپیمایی که ارتفاع بلند تری برخوردار هستند، استفاده شود.

انواع چشمی از نظر ظاهر

خفاشی

ظاهر چشمی درب های اتوماتیک شیشه ای متفاوت است عموما شکل سنسور های مایکروویوی شبیه خفاش است و با نام چشمی خفاشی هم شناخته می‌شود. دلیل این نام گذاری شباهت خفاش با کارکرد سنسور است. خفاشها هم از امواج ارسالی به اجسام، اشیای اطراف خود را تشخیص می‌دهند.

چشمی خفاشی در برقی شیشه ای
چشمی خفاشی حسگر حرکتی

مستطیلی

این مدل سنسورها عموما دارای مادون قرمز می‌باشد. سرعت عملکرد چشمی مجهز به مادون قرمز بالاتر از سنسور مایکروویو است. ولی برخی از چشمی های مستطیلی هم هستند که صرفا با امواج مایکرو کار می کنند. تفاوت این دو در رنگ های چراغ آن هاست، در مدل مجهز به مادون قرمز، رنگ چراغ ها در سه رنگ آبی قرمز و سبز متغییر است اما در مدل مایکروویوی فقط یک رنگ دارد و یا اصلا دارای چراغ نمی‌باشد.

چشمی مجهز به مادون قرمز درب اتوماتیک
چشمی درب اتوماتیک مجهز به مادون قرمز

تخم مرغی

این مدل سنسور بیشتر برای کرکره برقی و جک پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به سنسور های دیگر کوچکتر است. به صورت خودکار عمل نمی کند و نیاز به فعال شدن توس ریموت دارند.

سنسور های لای دری

سنسورهای لای دری عموما ترکیبی با مایکروویو و مادون قرمز هستند و دارای یک قالب مشکی می‌باشد که به صورت جفت کناره های درب شیشه ای روبه روی هم قرار می گیرد و سینکال را به هم می‌رساند.

مدل مایکروویوی ساده تر بوده دارای مادون قرمز است که با نام سنسور اینفرارد شناخته می‌شود.

چشمی یا سنسور لای دری درب اتوماتیک به صورت جفت استفاده می شود.
چشمی لای دری درب اتوماتیک

تنوع کاربرد چشمی درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

همانطور که از نام آن پیداست بدون این سنسور یک درب شیشه ای معمولی خواهید داشت. تمامی درب های اتوماتیک کشویی و دارای چشمی های مجهز به سنور حرکت یا امواج هستند. که با تنظیم اولیه توسط نصاب به صورت خودکار قبل از ورود و خروج از مکان درب را باز و بسته می کند.

کرکره برقی

کرکره برقی با ریموت کنترل باز و بسته می شود و مدار فرمان ندارد اما زمان باز بودن نیاز به کنترل دارد به همین دلیل از سنسورهای کوچکتری استفاده می‌شود.

جک پارکینگی

این سنسور ها به مدار فرمان متصل نیستند و صرفا در زمان فعال شدن درب با زدن ریموت محیط پیرامون را کنترل می کندد تا مانع بسته شدن درب در زمان ورود و خروج می‌شوند.

راهبند

سنسور های راهبند مانند چشمی جک پارکینگ عمل می کنند و در بیشتر مواقع به همراه آزیر و چراغ چشمک زن برای هشدار می باشند. راهبند بیشتر در مسیر ریل قطار نصب می شود.

خدمات و تعمیر

چرا اسمارت عالی

درباره ما

تماس با ما

راهنمای خرید

راهنمای استرداد

قوانین و مقررات

پرسش و پاسخ

از تخفیفات ما با خبر شوید

اسمارت عالی

خدمات و تعمیر

چرا اسمارت عالی؟

درباره ما

تماس با ما

خدمات مشتریان

راهنمای خرید

راهنمای استرداد

قوانین و مقررات

پرسش و پاسخ

ارتباط با ما

از تخفیفات ما با خبر شوید

قطعات درب اتوماتیک اسمارت عالی

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:30 تا 18

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به وب سایت اسمارت عالی می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.