ما چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم؟

05138227016 ـ 09153165763

سنسور یا چشمی لای دری چیست؟

امروزه سنسور های دارای مادون قرمز در تولیداتی حساس به امنیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که سنسور به کار رفته در چشمی لای دری هم از همین نوع است. این چشمی ها با توجه به کارکر د و نوع فرمان آن ها در مکان ها یا تولیدات حساس نصب می‌شودند. با پیشرفت تکنولوژی کشورهای بسیاری در این حوزه وارد شده اند. به همین دلیل تنوع چشمی درب اتوماتیک بالا است. در این مقاله به چشمی لای دری می‌پردازیم.

تاریخچه سنسور لای دری

این سنسور قدیمی تر از سنسور های خفاشی و مایکروویوی می‌باشد. از همین سنسور ها برای ممانعت از برخورد خارجی یا به صورت دزدگیر استفاده قرار می‌شود که بستگی به به نوع فرمان آن دارد. این فرمان ها می‌تواند برعکس هم باشد. که با توجه به عملکرد درب ها و هدف کار به صورت جفت و افقی نصب می‌شود.

ویژگی و عملکرد چشمی لای دری

همانطور که از نام آن پیداست این سنسور درون محفظه‌ای با اتصالات مربطه به نام چشمی قرار می‌‍گیرد که میان درب قرار خواهد گرفت. این سنسور دارای دو قطعه فرستنده و گیرنده مجهز مادون قرمز است. مادون قرمز با اجرای فتوسل های نوری محیط را تحت کنترل قرار می‌دهد. این ابزار به صورت جفت و موازی روبروی هم نصب کی شود تا محیط بین را کنترل کند.

فتوسل چیست؟

یک فتوسل بر اساس رسانایی نوری نیمه هادی عمل می‌کند. به این صورت که با اتصال برق، انرژی فوتون هایی که به نیمه هادی برخورد می‌کنند، الکترون ها را آزاد می‌کند تا به جریان بیفتند و مقاومت را کاهش می‌دهد. با ارسال موج الکترومغناطیسی را به هم ارسال می‌کنند. که به موانع بین فرستنده و گیرنده حساس است و واکنش نشان می‌دهد در این حالت سنسور به مدار فرمان سیگنالی ارسال می‌کند و مدار فرمان با توجه به برنامه نویسی که در آن وجود دارد مانع اجرای بسته شدن درب توسط اپراتور درب شیشه ای می‌شود.

کاربرد

همانطور که گفته شد این سنسور برای اپراتور درب شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که مانع برخورد درب به عابر می‌شود. چشمی لای دری مناسب مکان هایی است میانسالان یا کودکان در حال رفت و آمد هستند سرعت حرکت آنان از افراد معمولی کمتر است. بنابراین وجود این چشمی ها امنیت و آسایش مکان را افزایش می‌دهد.
اما نوع دیگر این چشمی ها به صورت دزدگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت که برعکس مورد قبل زمانی که مانعی بین در نباشد یعنی در بسته نشده است هشدار می‌دهد. مانند درب خودرو با این توضیح وجود این سنور ها به جز درب اتوماتیک شیشه ای در موارد زیر کاربرد دارند

  • آسانسور ها
  • درب های اتوماتیک و برقی
  • برخی از ماشین های مدرن در قسمت شیشه، سپر و درب
  • ماشین آلات صنعتی که به صورت دستی کاربرد دارند برای بالا بردن امنیت و کارگران
  • برخی از پارکینگ ها
  • راه بند ها مانند مسیر قطار یا ماشین های سنگین
  • پمپ بنزین و مناطق نفتی حساس

تفاوت چشمی لای دری درب اتوماتیک با بقیه چشمی ها

همانطور که گفته شد عمکلرد این سیستم با توجه به کاربرد آن است. زمانی که هدف این است درب باز نباشد این سنسور عدم وجود مانع را به برد فرمان می‌دهد و زمانی که هدف این است درب بسته شود اما مانعی سر راه آن است برخورد نکند، وجود مانع را به برد گزارش دهد. این حالت را با برنامه نویسی در کنترل فرمان انجام می‌دهند. بنابراین درب اتوماتیک از نوع دوم می‌باشد. تا زمانی که از شخصی از بین درب در حال عبور است اگر بایستد یا چیزی از دست او به زمین بیفتد که مانع بسته شدن درب به صورت کامل است، قبل از اسططاک به عقب برگردد و با توجه به تکنولوژی آن، هشدار صوتی ارائه می‌دهد.

مزایا

  • ایجاد امنیت بالا با تشخیص باز بودن درب
  • قابلیت هشدار به موبایل
  • قابلیت تعمیر راحت
  • قابلیت اتصال به آژیر خطر

خدمات و تعمیر

چرا اسمارت عالی

درباره ما

تماس با ما

راهنمای خرید

راهنمای استرداد

قوانین و مقررات

پرسش و پاسخ

از تخفیفات ما با خبر شوید

اسمارت عالی

خدمات و تعمیر

چرا اسمارت عالی؟

درباره ما

تماس با ما

خدمات مشتریان

راهنمای خرید

راهنمای استرداد

قوانین و مقررات

پرسش و پاسخ

ارتباط با ما

از تخفیفات ما با خبر شوید

قطعات درب اتوماتیک اسمارت عالی

ساعت کاری: شنبه تا پنج شنبه 8:30 تا 18

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به وب سایت اسمارت عالی می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.